Sousse tunesie - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu Sousse tunesie - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Sousse tunesie

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

08 September 2014 | Tunesië, Sousse

Na een hobbelig avontuur een kort verslag.Ten eerste zat het weer ons mooi mee.Het was flink bewolkt vandaag wat ons goed uitkwam in de Sahara(was gewoon een stuk omgeploegd land)
We werden als een van de eerste echt op een kameel gegooid.Wim heeft nog spierpijn want die zat achterop de kameel ineen spagaat.Gelukkig dragen die beesten muilkorven want ze zitten aan elkaar vast,zodat de volgende kameel met zijn muil bij onze benen zat.Je kreeg een witte oliesjeik doek met veter om je hoofd gebonden.
Is leuk,kost wel gewoon 10 dinar,vertellen ze pas later,maar maakt niet uit.We zijn ook nog een stuk met een kar waarvoor een ezel liep gegaan en daarna mochten wij nogmaals op de kameel.Wij zijn bij een Berberfamilie terecht gekomen die voor ons brood bakte,waarna we een soort lunch kregen met brood ui tomaat en sambal.Lekker eten hoeft niet ingewikkeld te zijn.
Vanmiddag het stof achter de oren gewassen in het zwembad.Morgen maar weer een rustig dagje aan zee van maken. Groetjes