China - Reisverslag uit Beijing, China van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Beijing, China van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

25 September 2018 | China, Beijing

We kunnen weer wat afvinken, het terracottaleger zien in Xian
Prachtig , overweldigend !
Na een goede nachtrust en ontbijtje op weg naar het terracotta leger
Was een uurtje rijden maar onderweg zijn we ook nog gestopt bij een fabriekje annex winkel waar ze van klei de legerpoppetjes namaken voor de verkoop. Handgeschilderde meubels en beelden van jade verkochten ze daar ook
Het regende vandaag een beetje wat in ons voordeel was want de entree was enorm maar dan ook enorm groot
Soms sta je al een uur in de rij voor een kaartje dan nog een uur om binnen te komen en daarna sta je in de rij om wat te zien
In 1974 heeft een boer in zijn weiland een beeld ontdekt bij het graven van een put en daardoor is dit hele leger ontdekt
Alles was in stukken geslagen behalve 1 beeld en de rest is puzzelwerk
Twee uur vrije tijd gehad om rond te kijken, hadden we ook nodig
Op de terugweg weer een lunch gedaan en nu terug in het hotel
Tot vanavond half 8 vrije tijd( slapen en douchen) daarna de moslimwijk in
Morgen geen bericht dan gaan we weer met de nachttrein naar Shanghai ( 1380 km ) verderop