China - Reisverslag uit Beijing, China van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Beijing, China van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

30 September 2018 | China, Beijing

Gisteravond geen tijd meer gehad omdat we pas laat in het hotel waren in guilin
Gistermorgen hadden we een vrije ochtend , en besloten om met zijn vieren Danielle, Leon Wim en ik de oude stad van Shanghai te verkennen. Allemaal kleine maar moderne winkeltjes in de oude binnenstad, tussendoor nog een regular ( lees 1/2liter) bakkie koffie gedronken en bij een supermarkt een broodje gegeten en we waren netjes op tijd , en zonder te verdwalen, weer terug
Om half 3 smiddags vertrokken we met bus naar de maglevtrein( magneettrein die zweeft ) Chinezen kruipen altijd voor dus wij stonden met de groep strak opgesteld
Super vet gaaf 431 km per uur , 30 km in 7 minuten afgelegd
De auto’s reden achteruit
Daarna ingecheckt voor een binnenlandse vlucht naar guilin
Na een uurtje vertraging en een niet zo’n fijne vlucht( veel turbulentie) toch nog aangekomen in guilin alwaar we om 22.00 uur nog gingen dineren
Daarna snel naar het hotel , weekendtas gepakt omdat de koffers alweervooruit gingen en oogjes dicht
Vanmorgen zagen we pas de omgeving van het hotel maar niet lang want we moesten de boot halen om kwart over 10 om door het Karsgebergte te varen
Prachtige tocht van ruim 4 uur
Toen we aankwamen in Shangyou was het nog een half uur flink doorlopen naar ons hotel en dat met 30 graden
Toen snapten we ook waarom we alleen een weekendtas mee konden nemen
Alweer een mooie kamer ,snel wat opgefrist en terug naar beneden waar 3 minibusjes klaar stonden om ons naar het binnenland te brengen
Overal stops gemaakt waar wat te zien was
Bij rijstvelden bij een boer met buffels bij een begraafplaats en uiteindelijk bij een ouderwets dorpje waar we weer een prachtig uitzicht hadden op de rivier de Li
Vanavond huwden we vrij en zijn Wim en ik heerlijk een pizza wezen eten en daarna nog 2 uur rondgeslenterd in het drukke doldwaze keiharde muziek draaiende Yangshou
Vaakst vandaag is het feest in China, dus dat beloofd nog wat
Morgen weer een leuk programma voor de boeg dus we stoppen ermee voor vandaag