China - Reisverslag uit Beijing, China van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Beijing, China van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

24 September 2018 | China, Beijing

24 september
Na een laat ontbijt zijn we op weg gegaan naar het oude entrum van Beijing , de Hutongwijk . We kregen daar vrije tijd en hebben heerlijk rondgelopen langs een prachtig meer en langs vele winkeltjes met heel veel Made in China spul
Daarna met de gids wezen eten bij mensen thuis gewoon in de huiskamer, was lekker
Daarna werden we rondgereden met een riksja door de wijk
Vandaaruit door naar het zomerpaleis van keizer ming , lag prachtig gelegen aan een aangelegd meer
Zonnetje scheen, heerlijk relaxed middagje
Daarna hapje gegeten onderweg en door naar het station van Beijing( dar is net zo groot als de stations van Amsterdam Rotterdam en Utrecht samen
Nog genoeg tijd om inkopen te doen voor de nachttrein
Gelukkig hadden we Ale coupes naast elkaar zodat het op een schoolreisje voor volwassenen leek
Gezellig gekletst gelachen en gezongen , rond middernacht de buren naar huis gestuurd en zijn wij snel in ons bedje gekropen
Mannen onder en de dames boven( wij waren leniger)
Na een kort nachtje met weinig slaap zijn we in Xian aangekomen (1200km verder)
Naar ons hotel gebracht waar het ontbijtje klaar stond maar de kamers nog niet , dus zijn we doorgegaan naar dd stadsmuur.van Xian
Hebben een poosje rondgelopen en zijn daarna doorgegaan naar een grote moskee , daarna naar de lokale markt
Geweldig al die eettentjes langs de weg met inktvis varkenspootjes balletjes waar gAs uitkomt, Ongelooflijk leuk en bijzonder
Zijn nu terug in het hotel effe douchen en weer door voor. Xian bij avond
Doeiiii allemaal