China - Reisverslag uit Beijing, China van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Beijing, China van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 September 2018 | China, Beijing

Het was een lange indrukwekkende dag
We begonnen na een heerlijk ontbijtje met het plein van de hemelse vrede, we hebben gewoon gestaan op de plek die we allemaal kennen van de beelden van tv, de student die voor de tank ging staan tijdens de studentenopstand
Daarna door naar de verboden stad, gigantische gebouwen , en heel veel mensen( Chinezen hebben lang weekend vrij)prachtig om te zien. Vanuit hierdoor naar de lunch( tuurlijk rijst met hapjes)en hup op naar het volgende, de hemelse tempel waar geofferd werd voor een goede oogst
Wij huwden besloten om mee te gaan naar een echte kungfu show ,ik dacht een beetje ahaiii gedoe, maar het was prachtig, indrukwekkend
Er werd een heel verhaal uitgebeeld en die kungfu mensen stonden ook in het donker aan de zijkant van de zaal, zodat ik een paar x bijna op de schoot van de buurvrouw zat van schrik
We zijn teruggereden naar het hotel om nog wat mensen op te pikken voor de avondtour van beiiing ,maar eerst een vette hap bij de Mac gehaald, heerlijk,waren meer mensen aan toe
Daarna op naar het olympisch dorp gebouwd in 2008 ,olympisch stadion( vogelnest) en Olympisch zwembad(aquacube) gezien, prachtig verlicht
Ondertussen waren we pas om 22.30 in het hotel
Koffer moest gepakt worden, handbagage apart houden want morgenavond gaan we met de nachttrein naar Xian en gelukkig hebben we twee reisgenoten in ons compartiment
Geen nieuws van mij morgen
Maar morgen gaan we de laatste dag in Beijing nog genoeg doen
Zomerpaleis, bij mensen thuis eten,riksjatour en oud China in
Ik meld me weer. Doeiii