Costa rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu Costa rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Costa rica

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

24 Maart 2016 | Costa Rica, San José

Woensdag 23 maart
Hallo allemaal
Eerst nog iets grappigs vertellen over Nicaraqua , was ik effe vergeten
Daar lopen echte Terminators rond, mannen in pakken met een een soort grote bladblazer waar rook uitkomt.ze spuiten die rook overal in het rond in straten winkels op de markt, waar vlees en vis zo in de buitenlucht ligt etc. de rook komt zelfs uit de rioolputten naar buiten.De locale houden de neus zicht en duiken weg in hun T-shirt .Hebben wij dus ook maar gedaan,Dit blijkt voor de denqueemhg te zijn, wisten wij veel
Vanmorgen liep ons wekkertje om 6.00 uur af want we zouden om kwart over 7 vertrekken.De bediening had waarschijnlijk de slaap non niet uit want het ging allemaal niet zo vlotjes
Op weg naar de grens hadden we goede hoop dat de laadruimte richting Costa Rica niet zo groot was omdat Nicaraqua ten opzichte van Costa Rica veel duurder is.
Enfin de rij voor de loketten viel mee, maar ja dan werken ze gewoon minder snel zodat we toch nog al met al 3 uurtjes zoet waren met papiertjes, stempels vertrekbelasting ,lopend de grenzen over etc.
In Costa Rica stond gelukkig ons busje al klaar ,dit keer met een chauffeur die geen minuut zijn mond hield,die rage,de maar door tegen onze gids Noe
Na een stop bij de Subway , en een stop bij een pinautomaat zijn we doorgereden na Samara, een luxe resort met blokken van 4 appartementjes waar wij op de onderste etage zitten.
Wij blijven hier de laatste dagen aan zee en zwembad om bij te komen en te genieten van onze laatste dagen in Costa Rica.
zaterdagmorgen rijden we terug naar SAN José alwaar we laat in de middag aan zullen komen om s'nachts , ja je leest het goed,om 3.00 te vertrekken naar het vliegveld
Pura Vida allemaal, geniet van het leven