Rondreis costa rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu Rondreis costa rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Rondreis costa rica

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 Maart 2016 | Costa Rica, San José

Eindelijk WiFi en tijd
Woensdag 9 maart zijn wij om 5.00 uur s'morgens door onze lieftallige dochters weggebracht naar Schiphol
Na vertraging van 1 1/2 uur een lange goede vlucht naar Houston
Om ons heb gekeken of we andere medereizigers van fox konden ontdekken en dat bleek te werken
Op Houston aangekomen vliegveld George Bush bleek een hoop gedoe om door de douane te komen met vingerafdrukken etc
Daar ook weer vertraging van dik een uur zodat we pas op lokale tijd om half 10 landen
Daar bleek dat onze koffers doorzocht waren want de kofferbanden waren foetsie en zo pak ik nooit een koffer in
Gelukkig stond onze gids te wachten
We misten echter 2 personen maar die bleken achteraf al twee dagen eerder naar costa rica te zijn gevlogen
Na een korte nacht want we waren pas om 1.00 uur in ons hotel begon ons avontuur
Donderdag 10 maart
We mochten uitslapen en om half 9 vertrok de bus richting Limon
Onderweg door een nationaal park gereden en zelfs een luiaard gespot
Daarna een exclusie gemaakt naar de BriBri indianen
Vooral de wiebelende loopbrug was een sensatie op zich
De indianen lieten allemaal kruiden zien voor allerlei kwaaltjes
Heb nog een brandbaar op mijn pols door wrijving van een steen
Zou goed zijn voor mijn weerstand.
We hebben onderweg nog heel veel gezien van koffiepalntages tot tomaatjes
Heerlijke chocolade beproeft puur natuur
Daarna doorgereden naar een luxe logde met zwembad en waar de gifkikkers en de apen in de achtertuin wonen. We zijn snel gaan douchen en daarna door gereden naar een restaurantje waar we met zijn allen hebben gegeten
Vrijdag 11 maart
Word wakker met de gedachte moeders jarig en vaders naar het ziekenhuis
Rond 8 uur vertrokken naar het nationaal park waar we een flinke wandeling van 7 kilometer gemaakt hebben en dat met 30 graden en een zeer hoge luchtvochtigheid
We hebben luiaards in bomen gezien apen met kleintjes slangen blauwe krabben aparte vogels etc
Via de zee teruggelopen en hebben nu dus spierpijn
Om 14.00 waren we terug bij de logde waar we met zijn allen, een super gezellig clubje, een drankje hebben genomen op ma en in het zwembadje zijn gedoken
Lekker geluierd en uitgerust.
Ik zit nu op mijn bankje voor onze kamer dit allemaal te tikken en een tropisch buitje stort naar beneden
Dadelijk een hapje eten met zijn allen en op naar Panama
Morgenvroeg om half 8 weer present om te vertrekken met de boot naar Bocas del Toro , een eiland in Panama
Groetjes van ons uit een tropisch Costa Rica

• 12 Maart 2016 - 10:03

Nancy:

Top, ik snap dat dit genieten is
    , jullie hebben al kei mooie dingen gezien.
    Geniet er nog van xx