Rondreis costa rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu Rondreis costa rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Rondreis costa rica

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

13 Maart 2016 | Costa Rica, San José

Zaterdag 12 maart
Vannacht een onrustige nacht gehad Topische regenbuien vielen op ons dak de apen in de achtertuin werden helemaal gek en hebben de hele nacht lopen brullen en bovendien moesten we om half 8 al vertrekken ,dus weinig geslapen
Met alleen een kleine reistas, de grote koffers bleven achter, op weg naar Panama
Eerst een uurtje met de bus, regenponchos aan bij de grens eerst vertrekbelasting betalen aan de costa ricaanse grens en uiteraard formulieren invullen
Daarna lopend met onze bagage en in de regen de grens overgestoken ,gelukkig niet de oude krakkemikkige spoorrailbrug maar eentje waar het verkeer overheen gaat.
Toen de douane bij Panama,weer formulieren invullen ,tickets van vliegtuig laten zien irisscan en ja hoor eindelijk Panama binnen
Met een klein busje zijn wij doorgereden naar de haven waar een bootje lag te wachten op ons.
Je moest zwemvesten aan,dat vertrouwde ik al niet, die dingen stonken verschrikkelijk ,en toen vol gas naar Bocas del Torro
Een leuk raggaestadje met donkere van Indianen afstammende inwoners
En alles manjana manjana
We zijn vanmiddag met de hele bups met een ander bootje naar een strandje gevaren waar we heerlijk relaxed aan de zee hebben gelegen
Je moet je geen wit bountyeiland voorstellen want het is meer een backpackerseiland voor surfers
Net nog een hapje gegeten in het hotel en een sangriaatje erbij als slaapmutsje
Gaan zo lekker slapen want morgen staan er een dagexcursie op de planning met de boot snorkelen gifkikkers etc
Welterusten allemaal