Costa rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu Costa rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Costa rica

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

19 Maart 2016 | Costa Rica, San José

Vrijdag 18 maart
wat vliegt de tijd,al meer dan de helft zit erop en er is nog steeds zoveel moois te zien en te ontdekken.
Vanmorgen zijn we om 8.00 uur vertrokken met onze zieke chauffeur Hector,heeft last van maag en darmen en zag er ook niet gezond uit,maar hij blijft ons trouw van de ene lodge naar de andere rijden.
Op weg naar de hanging bridges van la Fortuna, een nationaal park met hangbruggen tussen de boomtoppen,
De wandeling op zich was goed te doen en we hebben verschillende bruggen gehad, de hoogste van 45 meter hoog en 96 meter lang en dat wiebelde nog behoorlijk.
Het was beter niets aan te raken ivm grote steekmieren dus dat hebben we ook maar niet gedaan.
Wel weinig dieren gezien in het bos, alleen een boomklevertje en een paar bijzondere vogels.
Daarna zijn we langs het grootste stuwmeer van costa rica gereden,El Arenalmeer, richting Liberia.Daar staan allemaal windmolens ,geleverd door Nederland, want in december waait
het daar behoorlijk.
Onderweg gestopt voor een lunch met mooi uitzicht op het stuwmeer en heerlijke broodjes gemaakt van peacannootjes en daar een lekkere smootie bij.
Doorgereden tot Liberia waar we konden pinnen,want de dollars vliegen je hier de zak uit,het is echt niet goedkoop hier, en water gehaald in de supermarkt.
Noe heeft de papieren voor vertrekbelasting naar Nicaraqua opgehaald , want omdat het Pasen is schijnt hier een complete volksverhuizing op gang te komen ,waardoor de wachttijden bij de grens erg op kunnen lopen.Maar dat zien we dan wel weer.
Op weg naar de lodge in Rincon de la Vieja zag en voelde je het landschap veranderen van subtropisch naar droog,van exotische begroeiing naar droge weilanden met koeien en dorre bomen
Hier begint het regenseizoen in mei.
Hier is het ook veel warmer, dat beloofd nog wat
Heerlijk aan het zwembadje gelegen en Nog wat eekhoorntjes en agorponissen gezien
Wat later gaan eten we zaten nog vol van vanmiddag ,en nu lekker slapen
Morgen rustdagje met zwemmen en een spa want daarna komen weer drukke dagen ,dan gaan we namelijk naar Nicaraqua
Welterusten
Nog wel wat leuke woorden gehoord
Lazy bear is een luiaard
Dreadlock nut is een kokosnoot
Boomkip is een leguaan