Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Beek - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Maart 2016 | Costa Rica, San José

Donderdag 17 maart
Na een vroeg 7.00 uur ontbijtje in de koeienstal ,zag er wel gezellig uit ,om 8.00 uur het busje weer in richting Cano Negro
Onderweg een grote ananasplantage gezien,die vooral aan Albert Heijn levert, grote velden met palmsuiker en ook de hele oude roestige fabriek waar ze de suiker maken.
We hebben hele grote velden met sinaasappels gezien waarvan ze sappen maken , geen handsinaasappels
Onderweg nog een bakkie koffie gedaan waar we een andere Nederlandse groep troffen van fox en waarvan de reisleidster de eeneiige tweelingzus is van onze Noe
In los chiles zijn we op de boot gestapt om een tocht te maken over de rio frio
We hebben veel vogels gezien, kaaimannen brulapen slingerapen een actieve luiaard met kleintje en diverse leguanen
Een leguaan heet Jesus Christ, want die loopt heel hard over het water.
We hebben aan boord gepicknickt ,rijst en sla en bonenprut en verse ananas ,lekker
Daarna terug gevaren
Op de terugweg in de bus zijn we nog gestopt op een heel druk kruispunt bij een brug waar we een lekker ijsje ( van t SAP van een cactus) hebben gegeten.Die plaats was tevens eerst een opvanghuis voor leguanen dus je raad het al, er zaten er heel veel
Van die grote uit de prehistorie afstammende reptielen waar ik helemaal niks mee heb en die dan om je heen lopen,brrr
Ik ben er heel voorzichtig mee op de foto gegaan
We gaan straks nog een lekker hapje eten in Fortuna en dan ons bedje weer in
Morgen weer vroeg eruit, we vertrekken om 8.00 uur naar Rincon de la Vieja alwaar we onderweg stoppen voor een wandeling over de hanging bridges van Fortuna ,maar daar horen jullie morgen meer over